Miért működhet még az illegális Google keresőoptimalizálás?
Először is fontos tisztázni, hogy valójában mit is jelent az illegális Google keresőoptimalizálás. Ez egy olyan ragsort javító eszköz melyet a Google nem támogat. De akkor miért is működik? A Google erőfeszítéseinek ellenére a black hat SEO csaló, manipulációs linképítéssel Magyarországon és más Kelet – európai országokban egyaránt még mindig működik. A Google angol nyelven hatékony lépéseket tett a webspam irtására a találati oldalakon, de ezzel szemben a helyzet nálunk koránt sem mondható ideálisnak. Ezek a manipulációs linképítések torzítják az oldalak minőségét, de vajon mi is ennek az oka? Nyelvi okai volnának, vagy netalántán több a spammer? A google véleménye szerint a problémát a verseny hiánya okozza elsősorban, melyet Andrey Lipattsev a Google keresőminőséggel foglalkozó stratégája taglalt.
Nincs elegendő tartalom
A BRIM országokra, vagyis Brazília, Oroszország, India és Mexikó, valamint a Kelet- európai országokra, valamint az arab nyelven beszélő államokra ez a helyzet erősen jellemző. A Google szerint nincs egyenes arányosság a népesség és a tartalom közt. Tekintsünk egy adott példát, mi szerint magas arányt képviselnek az arab nyelven beszélők, ezzel szemben az internetes tartalmakat tekintve kevés az arab nyelvű tartalom melyet egy – egy keresésre nyújthatnának. Így aztán bármilyen tartalom készül arab nyelven azt a Google keresőoptimalizálás hozni fogja a találati oldalon, viszont így a hozott eredmény nem mutat reális képet. Nyilvánvalóan ugyan ez a helyzet más nyelvekre vonatkozóan, köztük a magyar nyelvnél is. Tehát, elegendő egy kis kulcsszóhalmozás, néhány értéktelen link megvásárlása, és máris kiemelkedő pozícióban lehetünk a találati listán. A Google véleménye szerint, csakis azért mert nincs más értékes felmutatni való tartalmunk. Tehát ez esetben, nem az algoritmusokkal van a gond, mert azok minden nyelven működnek.
Hogyan nézzük a találati oldalakat manapság
2003-ban, amikor is a Google vált a vezető kereső szolgáltatóvá, érzékelhető volt, hogy az emberek egy bizonyos módon használták a webet. a Google-ban találták meg a leggyorsabban és a legeredményesebben, azt, amit kerestek, ezért válhatott a web vezető keresőoldalává. Azonban ez a forma 2016-ban jelentős változásokon esett át. Mi válthatta ki vajon ezt az átalakulást, változást?
Egyértelműen a mobilok jelenléte, és annak viselkedésformáló hatása. Rengeteg változáson esett át az emberek keresési szokása, vonatkoztatva ezt a látásmódjukra is egyaránt. Megfigyelhető hogy a szem mozgása leginkább függőleges irányú és nem vízszintes. Fontos, hogy a kiemelt szavakat a sor elejére helyezzük, mivel leginkább a találatok első szavaira koncentrálnak. 2016-ban a Mediative végzett egy kutatást, melyben azt vizsgálták, hogy a Google oldalain az emberek mire kattintanak, hova néznek, mit figyelnek leginkább. Ezt összehasonlították a mobilos használattal, hogy miben különbözik az asztali gépes eredményektől.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: